Projecte Collaborative design for Smart Pupils

Projecte Collaborative design for Smart Pupils

Durant dos anys (des del setembre de 2015 fins al setembre de 2017), aquest projecte experimental convidarà la comunitat educativa (alumnes, docents i famílies) de les dues escoles participants a imaginar innovacions tècniques, educatives i funcionals per a l’escola, amb l’objectiu d’adaptar els espais als usos realment viscuts o desitjats.

 Així, al llarg del projecte es plantejaran i s’intentarà donar resposta a qüestions com ara: Com transformar una sala d’estudi en un espai de treball col·laboratiu? ¿Quin és i com ha de ser l’espai a l’aire lliure per a l’oci, la convivència o descans dels alumnes? ¿Quines innovacions poden aportar-nos els estudiants d’un altre país europeu en el disseny de la nostra escola? ¿Com involucrar tothom en la presa de decisions? Com prendre decisions col·lectives?
Per fer-ho, el projecte parteix del món digital i dels usos de la tecnologia digital entre els adolescents, de manera que la tecnologia serà l’eina utilitzada per ensenyar els alumnes a cooperar entre ells i utilitzar mètodes de col·laboració, i per promoure l’aprenentatge d’igual a igual, l’autogestió del grup, el treball interdisciplinari i l’intercanvi d’experiències.
En aquest projecte, els estudiants analitzen la seva escola i fan propostes de millora tot utilitzant el mètode de treball cooperatiu amb una important component d’autoaprenentatge, i amb la programació, la robòtica educativa i el serious game com a eina narrativa d’aquesta reflexió. Tot el projecte serà documentat pels estudiants, els mestres, les famílies i els socis en una plataforma d’intercanvi per compartir el coneixement, crear una confiança entre tots i establir nous hàbits de treball entre professors i alumnes de les dues escoles participants.
La metodologia emprada també pretén avaluar i valorar la predisposició dels estudiants a estudiar carreres científico-tècniques després de la participació en aquest projecte Erasmus+.