25N: aturem la violència masclista

25N: aturem la violència masclista

El 25 de novembre, en el marc el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona, l’alumnat de l’Institut Ernest Lluch va realitzar diverses activitats per conscienciar i mostrar el seu rebuig envers aquesta xacra mundial. A les 12.30h tot l’alumnat es va concentrar al pati i va ensenyar cartells amb les paraules STOP i PROU de color taronja i morat respectivament. Després van cantar plegats la cançó «I tu, sols tu» del grup valencià El Diluvi. Finalment, les representants de l’Assemblea Feminista de l’institut van llegir un manifest en favor de la lluita contra la violència cap a les dones, que trobareu al final d’aquesta notícia.

Altrament conegut com a Orange Day, el 25 de novembre va ser decretat per l’Organització de Nacions Unides (ONU) amb l’objectiu de crear consciència i emprendre accions contra la violència cap a les nenes i les dones del món.

Durant els dies previs al 25N, al centre van tenir lloc altres activitats relacionades amb el tema. Com a novetat d’aquest any, des de les tutories es va realitzar una petita «performance» inspirada en el treball que l’artista japonesa Yayoi Kusama va fer a la Tate Modern de Londres l’any 2002, quan els visitants de totes les edats van crear una obra d’art grupal, formada per milers de punts de colors. Així, l’alumnat va decorar les columnes del vestíbul (prèviament folrades de paper de color lila i taronja) amb punts (gomets) de diferents mides i colors que enganxaven de forma arbitrària i sense formar lletres ni figures. Amb aquesta acció es volia simbolitzar que cada persona pot deixar la seva empremta en la lluita contra la violència masclista.

Com altres anys, l’estudiantat també va decorar les parets del vestíbul del centre amb cartells (de diferents colors) que portaven escrites paraules relacionades amb la lluita contra la violència envers les dones, com ara tolerància, igualtat, empatia, etc. Per la seva banda, alumnes de primer i segon de batxillerat va organitzar debats sobre violència masclista a les classes de primer i segon d’ESO.

A les sessions de tutoria de 1r d’ESO, també es va realitzar un mural anomenat «L’iceberg de les agressions» que representa els tipus de violències visibles i les més invisibles.

Fotos

Manifest de l’Assemblea FemInstLluch en el Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones 22-23.

Cada cop som més veus que diem prou a la violència masclista i fem un pas decidit per plantar cara a actituds masclistes i abusos de poder.

L’àmbit educatiu no n’és una excepció. Malauradament, sabem que als centres educatius es donen situacions de violències masclistes, situacions abusives envers les nenes, les noies, les dones i també envers persones del col·lectiu LGBTI i, sovint, aquestes violències queden amagades perquè la persona que rep aquest maltractament, per por, culpa, normalització de la situació, vergonya o perquè pensa que no la creuran no denuncia la situació i la pateix en silenci.

Per a l’abordatge de la violència masclista des de la comunitat educativa, ens cal educar en relacions afectivosexuals sanes,

Les violacions, els assassinats, agressions físiques, mutilació genital femenina, matrimonis forçats, amenaces, etc., són les formes més alarmants i bèsties en les que es manifesta el masclisme i l’opressió patriarcal. 

Però totes aquestes agressions només representen la punta d’un gran iceBerg ple de violències i abusos masclistes.

Com comentaris sexistes, sexualització de cossos, control sobre la parella, manipulació emocional, bretxa salarial i molt més.

Les violències masclistes només es poden eliminar des de l’arrel, sigues tu també partícip en la construcció d’aquest món millor. Volem les escoles i instituts lliures de violències!

Què puc fer jo per canviar tot allò que no m’agrada? Afortunadament tothom qui es fa aquesta pregunta ja ha començat a treballar per erradicar les violències masclistes.

Rebentant les cadenes i crucificades pel patriarcat seguim endavant.

L’EDUCACIÓ SERÀ FEMINISTA O NO SERÀ!

IMG_20221125_124649 (1)