Projecte Collaborative design for Smart Pupils
Durant dos anys (des del setembre de 2015 fins al setembre de 2017), aquest projecte experimental convidarà la comunitat educativa (alumnes, docents i famílies) de les dues escoles participants a imaginar innovacions tècniques, educatives i funcionals per a l’escola, amb l’objectiu d’adaptar els espais als usos realment viscuts o desitjats.
Així, al llarg del projecte es plantejaran i s’intentarà donar resposta a qüestions com ara: Com transformar una sala d’estudi en un espai de treball col·laboratiu? ¿Quin és i com ha de ser l’espai a l’aire lliure per a l’oci, la convivència o descans dels alumnes? ¿Quines innovacions poden aportar-nos els estudiants d’un altre país europeu en el disseny de la nostra escola? ¿Com involucrar tothom en la presa de decisions? Com prendre decisions col·lectives?
Per fer-ho, el projecte parteix del món digital i dels usos de la tecnologia digital entre els adolescents, de manera que la tecnologia serà l’eina utilitzada per ensenyar els alumnes a cooperar entre ells i utilitzar mètodes de col·laboració, i per promoure l’aprenentatge d’igual a igual, l’autogestió del grup, el treball interdisciplinari i l’intercanvi d’experiències.
En aquest projecte, els estudiants analitzen la seva escola i fan propostes de millora tot utilitzant el mètode de treball cooperatiu amb una important component d’autoaprenentatge, i amb la programació, la robòtica educativa i el serious game com a eina narrativa d’aquesta reflexió. Tot el projecte serà documentat pels estudiants, els mestres, les famílies i els socis en una plataforma d’intercanvi per compartir el coneixement, crear una confiança entre tots i establir nous hàbits de treball entre professors i alumnes de les dues escoles participants.
La metodologia emprada també pretén avaluar i valorar la predisposició dels estudiants a estudiar carreres científico-tècniques després de la participació en aquest projecte Erasmus+.